Μετά από πολλούς μήνες καθυστέρησης και αφού δόθηκαν πολλές υποσχέσεις στη Βουλή και το λαό, άρχισε επιτέλους η εφαρμογή του σχεδίου απόσυρσης των παλιών αυτοκινήτων.
Το Κίνημα Οικολόγων Περιβαλλοντιστών αγωνίστηκε για χρόνια για την εισαγωγή στην Κύπρο προγράμματος απόσυρσης αυτοκινήτων. Το 2007 εγκρίθηκε επιτέλους η πρόταση των Οικολόγων με ένα σχέδιο τεσσάρων φάσεων το οποίο έτυχε μεγάλης λαϊκής αποδοχής αλλά και διεθνούς αναγνώρισης. Τα δυο χρόνια που λειτούργησε το πρόγραμμα από το 2008 – 2009 εξυπηρετήθηκαν 28,000 πολίτες της Κυπριακής Δημοκρατίας. Δυστυχώς η κυβέρνηση αποφάσισε το 2010 να αναστείλει τη λειτουργία του προγράμματος.
Χρειάστηκαν νέοι αγώνες και προσπάθειες για να πειστεί ο Υπουργός Οικονομικών να επαναφέρει – έστω και κουτσουρεμένο – ένα νέο πρόγραμμα απόσυρσης παλιών αυτοκινήτων (Ιούνιος 2010) ύψους 3 εκατομμυρίων.
Αντί όμως να αρχίσει αμέσως η απόσυρση, η κυβέρνηση άφησε να διαρρεύσει πολύτιμος χρόνος, να δημιουργηθεί κύμα διαμαρτυριών και τελικά να ανακοινώσει την έναρξη ενός ακόμα περισσότερο περιορισμένου προγράμματος της τάξης των 2 εκατομμυρίων ευρώ. Σημειώνεται επίσης το γεγονός ότι στον προϋπολογισμό για το 2011 δεν υπάρχει κονδύλι για τη συνέχιση του προγράμματος. Μόνο μια συμβολική πρόνοια υπάρχει, έτσι για να μας αναγκάσει να βγούμε και πάλι στους δρόμους, ενώ είναι αμφίβολο εάν θα μπορέσουν τελικά οι δικαιούχοι να πάρουν τα λεφτά τους (αυτοί οι 1100 περίπου). Το πόσο αναγκαίο είναι αυτό το πρόγραμμα φάνηκε από την άμεση ανταπόκριση του κοινού. Σύμφωνα με δηλώσεις των αρμοδίων από την πρώτη μέρα κατατέθηκαν 900 αιτήσεις.
Η κυβέρνηση πρέπει να επαναφέρει το συνολικό αρχικό πρόγραμμα απόσυρσης των παλιών αυτοκινήτων το οποίο αντιμετώπιζε όλους τους αιτητές κατά τρόπο δίκαιο και αποτελεσματικό.
2 σχόλια:
Κάνει πράγματι καλό στο περιβάλλον; Ας πούμε αποσύρω το 16αρι μου αυτοκίνητο που είναι 15 χρονών αλλά μπορεί να πάει ακόμα 5 (ίσως και παραπάνω). Πόσο οικονομικότερο πρέπει να είναι το καινούριο αυτοκίνητο για να αποσβέσει τη διαφορά στους ρύπους κατά τη χρήση, αλλά και τους ρύπους για την κατασκευή, αλλά και τα υλικά του νέου αυτοκινήτου που θα βγει στους δρόμους 5 χρόνια νωρίτερα;Υπάρχει καμιά σχετική μελέτη;
Μήπως τελικά το όλο σχέδιο είναι έμμεση επιχορήγηση των αυτοκινητοβιομηχανιών; Ή μήπως η κυβέρνηση δίνει τα 1800 για να πάρει παραπάνω σε φόρους;
http://bananistanikachronika.blogspot.com/2010/10/blog-post.html
Έχουν γίνει δεκάδες μελέτες αγαπητέ φίλε. Ναι είναι πολύ πιο οικονομικό (λιγότερη κατανάλωση καυσίμων) και με λιγότερους ρύπους. Μην ξεχνάς ότι ορισμένοι από αυτούς τους ρύπους είναι καρκινογόνοι και όχι μόνο απλά βλάπτουν το περιβάλλον. Επίσης μην ξεχνάς το θέμα της ασφάλειας. Αν πάλι δεν το αποσύρεις το 16αρι αυτοκίνητο σου δεν σημαίνει ότι δεν αγοράζεις άλλο. Αυτό που γίνεται στους περισσότερες περιπτώσεις οι Κύπριοι αγοράζουν μεγάλα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που ρυπαίνουν και είναι και επικίνδυνα ενώ το παλιό το δίνουν στα παιδιά τους ή το πωλούν σε ξένους εργάτες. Αποτέλεσμα: Γέμισε η Κύπρος νεκροφόρες. Και παλιοσίδερα. Το μέτρο όπως εφαρμόστηκε πριν από τρία χρόνια έφερε ανανέωση του στόλου, καθαρότερο περιβάλλον, οικονομία, ασφάλεια και προώθησε την αγορά των μικρών οικολογικών αυτοκινήτων. Και έτσι ερχόμαστε στο τελευταίο. Ναι, έτσι όπως εφαρμόζεται φέτος είναι και έμμεσα επιχορήγηση των αυτοκινητοβιομηχανιών αλλά και των εισαγωγέων που απασχολούν πολύ προσωπικό (που κινδυνεύει με ανεργία) αλλά και της βιομηχανίας ανακύκλωσης των αυτοκινήτων (που την θέλουμε, δεν είναι έτσι;). Είναι συνεπώς όλα μαζί και δεν είναι ανάγκη το ένα να αναιρεί το άλλο.
Δημοσίευση σχολίου